12 oktober 2006

7th Heaven

Efter lite blod, svett, och tårar satt alltså parabolen till slut där på väggen, och mottagningen var helt okej fastän två överdimensionerade fjällbjörkar gjorde sitt yttersta för att förstöra min stora dag. Men HA! Skam den som ger sig.

Den första kvällen i digital-tv:ns underbara värld blev precis som jag hade tänkt mig den. En hel del inställningar för att få till den ultimata programlistan, och oerhört mycket bläddrande mellan kanaler. Några av premiärkvällens godbitar var träningslandskampen mellan Brasilien-Ecuador, västernspektaklet Heaven's Gate, och 80-talsklassikern American Gigolo. Jackass-klippet där Johnny Knoxville ska "return a punt" placerar sig nog också där uppe i toppen.

När solen nu går ner här uppe och typ inte visar sig igen förrän nån gång nästa år så känns det bra att vi kan hälla upp en kopp te, tända några ljus, krypa upp i soffan, och se ännu ett avsnitt av Kanal 5:s briljanta inköp, den brittiska realityserien Expedition lortgris.

1 kommentar:

Anonym sa...

Med skräckblandad förtjusning ser jag fram emot expeditionen. Jag undrar vem som är med. Jag skulle kunna tänka mig att anmäla den här liraren som är på coop en gång i veckan med sin packmoped med orange fäll, 5 cm långa naglar och skägg ned till fötterna typ. Han köper bara kattmat, bullar och mjölk har jag hört. huvva.