24 oktober 2006

En bättre människa

Jag ska ärligt erkänna att jag är jättedålig på att ge bidrag och donationer till typ Röda korset och liknande organisationer. Det händer då och då att jag skickar iväg ett sms och skänker nån hundring när det är nån tv-gala, men det är inte ofta.

Nu är jag dock på väg att bli en bättre människa. Jag satte nämligen upp en talgboll utanför fönstret idag till de stackars små pippibirdsen här i stugbyn. Visst, ett litet steg, men jag är i alla fall på rätt väg. Idag en talgboll, imorgon ett fadderbarn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det var jävligt fint av dig. Och jag menar, nu får säkert sushi någon att leka med också!Hehe.

Niklas sa...

Jag satte den faktiskt så att han inte kommer åt den, men han han iaf se den från fönstret i vardagsrummet.

Anonym sa...

De lever på sånna som oss. Jag tar tre tidningar på tbanan varje morgon för att inte någon av utdelarna ska bli ledsna. TRE.
Varje morgon. Nästa steg-Valfri hjälporganisation.

Anonym sa...

Då kommer han förmodligen att sitta och halvmjaua och vifta med tassarna i luften och till slut bli tokig av att inte kunna fånga dem. Katter är BÄST! Den BÄSTA underhållningen. Och det ska erkännas att jag har haft kattcamping på min balkong i vintras, jag har lagt ut små yllefiltar till grannkatterna... Jag är lejd. Det är mitt bidrag till en bättre värld. hm...