30 oktober 2006

Poltergeist

Ni får ursäkta mig och min hang-up på det här med digital-tv, mobilt bredband, och allt som har med teknik att göra, men ni som känner mig vet kanske vid det här laget att jag kan vara rätt anal när det gäller sånt.

Jag måste dock bara få ventilera ännu en weird grej som har hänt nu på senaste tiden. Det är att parabolen plötsligt har börjat fungera oavsett väder. Jag vet inte hur många av er som har monterat upp en parabol för digital-tv, men det är i alla fall, om jag får säga det, ett jäkla projekt. Det är bokstavligt talat 300 miljarder grejor som kan gå fel och göra att man får taskig signal. Från början hade vi typ ingen bild så fort det blåste, regnade, eller snöade, och vi var rätt säkra på att det var två träd framför stugan som störde. Tyvärr är det ju dock inte bara att gå ut och röja med en motorsåg när man bor mitt i en nationalpark...

Nu har vi dock plötsligt bra bild vare sig det blåser eller snöar, och vi har inte gjort nåt speciellt. Det bara funkar. Ni kanske börjar förstå att jag så smått börjar bli lite reli.

Inga kommentarer: