8 november 2006

Nytt jobb

Efter mycket om och men, och med alla möjliga sorters reservationer för eventuella ändringar, verkar det i alla fall just nu i skrivande stund som om jag har ett nytt jobb i vinter. När jag sökte jobb nu i höstas inför vintern valde jag nämligen inte restaurangen i första hand, utan - ta-dah - skidpatrullen. Och efter någon vecka av olika besked från både höger och vänster har jag nu fått veta av fjällchefen i Björkliden att jag åtminstone är inbokad på SLAO:s patrullutbildning i Åre, den 24 nov till 8 dec. Som ni kanske märker är jag lite skeptisk, men hade ni jobbat de senaste fyra åren i Björkis hade ni garanterat haft förstående för min skepsis.

Hur som helst, nu blir jag alltså en av dem som ni får skylla på när jag gräver fram er ur en lavin som jag har missat att spärra av, eller för den delen tacka när ni brutit skenbenen och jag kommer med första hjälpen-kitet och pulkan. Det vill säga, om jag har tid att komma ifrån mekandet med liftarna, och lunchleveranserna till liftpersonalen. Tycker ni att jag dröjer har ni ju mitt mobilnummer.

6 kommentarer:

Soffan sa...

Grattis!!! Fan va sweet! Måste kännas som en kul utmaning ju. Känns tryggt att veta att det är du som kommer om jag vurpar. Lite humanare arbetstider också va? Hihi! Nu får du leka doktor på arbetstid liksom...

Niklas sa...

Jo, det känns bra med ett jobb där man faktiskt fyller nån sorts funktion, istället för att servera mat till fulla, odrägliga norrmän och bortskämda Östermalmskids med damp. Sen får vi ju se hur jag klarar av mitt första benbrott eller barnolycka.

Anonym sa...

Men grattis Nille!! Det känns tryggt att ha dig och Steelneck i närheten om något skulle hända! Skoj också med bloggen! Än så länge är vi inte så jätteavundsjuka på er däruppe, värre kommer det dock att bli framåt våren! Då kommer vi som vanligt börja fundera på varför vi sitter här och möglar och inte istället bor där man borde bo. Men, men, så är det varje år! Vi får som vanligt försöka pallra oss upp så mycket vi bara kan! Kram på er allihop! /Maria och Putte (ps. det skulle vara kul att se hur ni bor, bilder tack! Sådär, nu har jag sagt det till dig med Nille =)

Niklas sa...

Tackar, tackar! Bilder är på väg. Jag ska snacka med Lasse Thulin så får han komma över och ta lite schyssta interiörer.

Anonym sa...

Vad spännande! Det känns tryckt att veta att du kan rycka ut rädda mig om jag skulle våga mig upp i backarna igen!(Har en tendens att bli intervaller på alltför många år mellan åken numera!)Kram "Ahlan"

Niklas sa...

Det är klart att du ska komma och åka lite skidor. Lasse får hänga med Edward i Lappbergsbacken så kan du och Erica härja inne i Svarta björn.