28 februari 2007

Arbetsuppgifter


Är det fel att under arbetstid med jämna mellanrum komma på sig själv att faktiskt åka omkring och önska att nån av våra gäster ska göra sig illa så att vi får åka iväg på ett skadeanrop? Jag menar, vi i skidpatrullen har ju våra rutiner och uppgifter som vi måste göra varje dag, men man ska väl inte sticka under stol med att vårt jobb kan vara rätt fritt ibland, och med lite tur kan det även innehålla en hel del skidåkning.

Men hur man än vrider och vänder på det så är ju ändå skadorna och omhändertagandet av människor själva kicken med det här arbetet. Givetvis vill jag ju inte att folk ska skada sig allvarligt bara för att jag ska få lite roliga arbetsuppgifter, men nån arm eller nåt ben kan de väl bryta med jämna mellanrum? Är det för mycket begärt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Till veckan så kommer mina kollegor upp frö då är det sportlov i Piteå. Då får vi hoppas att de är de som bryter ett litet ben i nån arm så får både du och jag jobba! Jag menar: de behöver ju som sagt inte slå ihjäl sig, men bara lite så de måste få hjälp och vara hemma ett tag...