6 april 2007

Bal och blåst

Jaha, barn, då var det dags att setta some things straight. Efter nästan två veckors tystnad här i havskogen tänkte jag nu lätta mitt hjärta. Som jag redan nämnt har det över lag inte hänt sådär jättemycket här uppe, men på senaste tiden har även vi som lever i exil här uppe varit med om en hel del.

Förra helgen var det dags för Erica att även på papper få en bekräftelse på att hennes studiedagar nu är över. Det var nämligen diplomering i Blå hallen i Stockholms stadshus med bal och hela kitet. För mig var det premiär i balsammanhang, men jag tror att jag klarade av det hela rätt bra. Tyvärr har jag ingen bild på mig själv, men om ni blundar och gör ert bästa kanske ni kan projicera en bild av mig iklädd frack och rätt ordentlig gogglesbränna. Jag vet, rätt freaky. Erica i all sin glans fastnade dock på bilden här nere.


Under tiden vi var nere i Stockholm och njöt av det fina vädret började vädret här uppe att bete sig lite underligt. När vi åkte hade vi under en längre tid haft jättefint väder här uppe med strålande sol och plusgrader, vilket som ni säkert förstår hade påverkat snökvalitén och mängden till det sämre. Och när regnet började falla trodde vi nog alla att den här säsongen var rätt körd i botten. Men under tiden vi var borta började det snöa. Och blåsa. Och snöa. Och blåsa.

Och där är vi idag. I skrivande stund blåser det som satan ute, snön yr, och inte en lift så långt ögat når är i drift. Men jag kan av egen erfarenhet lova att skidåkningen här uppe för närvarande är bättre än under hela säsongen. Det har kommit löjligt mycket snö, och av att döma av väderprognoserna verkar det ju som om det ska komma lite till. Det här vädret som är över oss har ju dock lett till att många av våra påskfirande gäster till stor del hittills har fått fira sina påsklov inomhus, vilket givetvis inte är riktigt vad de hade planerat. Så när vinden igår lugnade sig och molnen sprack upp var folk bokstavligt talat som galna. Jag gjorde mitt allra yttersta för att försöka övertala mig själv att jag inte betedde mig likadant förra året då jag själv inte jobbade i patrullen, men jag kan väl inte påstå att jag direkt lyckades övertyga mig.

1 kommentar:

Soffan sa...

Snygg tjej! Hon är min bästis!!