12 april 2007

Mot storstan


Nu är allt äntligen bokat, betalt, och bekräftat. Den 24 maj lämnar vi Sveriges lappländska fjäll i en veckas tid för en semester i världsmetropolen New York. Just nu känns det fortfarande lite smått overkligt, men att döma av bokningsbekräftelserna som har landat i inboxen är det tydligen på riktigt.

New York alltså. I sju dagar. Det kommer ju aldrig att gå att klämma in allt på så kort tid. Sova och sånt tjafs är ju bara att glömma. Nyckeln tror jag är en vattentät planering, och en backup-plan utifall att nåt skulle gå åt skogen. Som tur är har jag ju en sambo som stavar sitt mellannamn just "planering" så jag är inte speciellt orolig. Sen tror jag att det bara är att inse redan nu att vi inte kommer att hinna med ens hälften av allt man vill se och göra. Det är nog lika bra att ställa sig in på det från början så slipper man all angst sen.

Jaja, nu ska jag inte vara sådär norrländskt skeptisk. Nu ska jag helt enkelt glädjas och se fram emot en resa som jag gått och väntat på länge, länge. Det ska ärligt talat bli helt sjukt jävla kul.

2 kommentarer:

Soffan sa...

Men nanting så jävelusiskt roligt!!! Jag är så glad för er som får åka till Äpplet. Jag tror att det är riktigt kul där faktiskt.
Kram!

Anonym sa...

Jag är också avis. Men du. Vad fan ska jag göra. Jag ( och Jenny krull )söker soundtracket till Paris Je T'aime och jag hittar det bara för 200 pix på amazon och jag är för fan för snål. VAR VAR VAR kan jag hitta det?