22 juni 2007

Pers mat


Är det bara jag, eller känner ni också igen känslan när man verkligen vill förmedla någonting i en text, och i huvudet är texten klockren men i digital form förlorar den all udd whatsoever? Det händer mig nämligen rätt ofta, och det är svinjobbigt när man inte kan sätta fingret på vad det egentligen är man vill ha sagt, eller hur man egentligen ska formulera det.

Som tur är finns det ju människor som är betydligt bättre än en själv på att uttrycka sig, och här på internet är det ju väldigt tacksamt att både stjäla och länka. I det här fallet tänkte jag göra det sistnämnda, nämligen länka hit, till ytterligare en briljant iakttagelse från boysen på Weird Science. Jag trodde nämligen att det bara var jag och min kollega Magnus som fann njutning i att se Per Morberg värsta psychovibbar hemma i sitt kök. Kjell Häglunds text sa verkligen precis allt som jag har tänkt men inte kunnat formulera när jag har suttit framför tv:n och kollat Vad blir det för mat?. Till alla er som missat detta lika delar märkvärdiga som underbara program kan jag nämna att det helt enkelt är Rederiet-Viggo som goes bananas hemma i köket - svetten rinner, grädden flödar, och han skalar potatis med högtryckstvätten. Obetalbart.

UPPDATERING: Även DN:s Karolina Ramqvist är inne på det här med galna, testosteronstinna män och matlagning. Kolla här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har sett alla programmen. Inklusive repriserna. Jag tror det är bäst när han luktar på saker han hackat. Oh. My. god.