6 juni 2007

Sommarens officiella soundrack


För varje dag som går här uppe i fjällen känns det som om man fylls ytterligare lite grann av sommarvibbar, allmän pepp, och pollenpartiklar. Och det gör ju inte saken sämre att det här internet just nu är fyllt till bredden med jättefin popmusik av alla de slag, och var och varannan dag dyker det upp ytterligare digitala guldkorn på musiksiter och mp3-bloggar som kan förgylla de i antågande sommardagarna.

Mitt iTunes-bibliotek är i skrivande stund proppfullt med helt galet bra grejor, och jag kände alldeles nyss att jag inte kunde se mig själv i spegeln om jag inte delade med mig av min, om jag får säga det själv, fullständigt briljanta musiksmak, speciellt en solig nationaldag som denna.

Så här har ni ett gäng mer eller mindre kända, nya och gamla låtar, värdiga vilken mygginvaderad verandaförfest som helst. Jag kan garantera att om ni har en någorlunda rapp internetuppkoppling så kommer ni att ha kunna leta reda på de här mp3:orna rätt snabbt. De finns där ute, både i laglig och olaglig form. Om ni inte hittar dem, eller helt enkelt inte ids leta, så är det bara att säga till så skickar jag dem till er på en cd. Enjoy!

Havskogens finest vol. 1

The Radio Dept - It's Personal
The Tough Alliance - Something Special
Pacific! - Sunset Blvd
Everything But The Girl - Before Today
Kalle J feat. Unga Hjärtan - Vingslag
Mr Suitcase - You Don't Smile Anymore
The Honeydrips - (Lack Of) Love Will Tear Us Apart
Justice - D.A.N.C.E.
Studio - Self Service (Short Version)
New Order - Regret
Boat Club - Memories
The Tough Alliance - First Class Riot
Air France - Never Content
Kleerup feat. Robyn - With every heartbeat
Christian Falk feat. Demetreus - Make it right
Saint Etienne - He's on the phone
Pet Shop Boys - Always On My Mind
The Tough Alliance - Leg 2

1 kommentar:

Anonym sa...

JAG ÄR ETTA PÅ LISTAN ÖVER DE SOM FÅR UTSKICK! Jag hittar inte alla och jag vet att det blir perfa när du fixar. Skick it, please.