13 augusti 2007

Höstvibbar


Igår kväll tittade jag ut genom fönstret i vardagsrummet och upptäckte till min förvåning att det var svinmörkt ute. Det har som inte riktigt slagit mig än att nu är det fasen höst igen. Jag vet inte riktigt hur jag kunde missa det, jag menar, halva augusti har ju snart passerat.

Jag måste dock säga att jag verkligen gillar hösten, speciellt här uppe i fjällen. Naturen här uppe blir verkligen helt magisk under hösten, och de där dagarna då solen skiner, morgnarna är klara och kalla, och man äntligen får klä på sig utan att behöva svettas, tja, de är helt fantastiska.

Sen måste jag säga att hösten för min del kommer med en lite mer skön och avslappnad vibb som lätt glöms bort under sommaren och fint-väder-måste-vara-ute-hitta-på-kul-grejor-umgås-med-alla-ta-vara-på-dagarna-hetsen. Nu blir det snart legalt igen att sitta hemma på kvällarna med en hårdkokt kriminalroman eller något guldkorn ur årets nya skörd av tv-serier.

Men, vi är ju inte riktigt där än. Än finns det några rödingar som jag ska göra mitt yttersta för att fånga, golfbanan blir bara bättre för var dag som går, och snart kommer Rob The Boss hem igen, vilket lär innebära någon form av boy camp. Kan mycket väl bli freaky.

Inga kommentarer: