16 september 2007

En perfekt dag


Heliskiing i 30 cm pudersnö, flugfiske i i vidunderlig höstmiljö, eller golfspel i midnattssol. Visst, i all ära, men en dag som denna, då det regnar och blåser ute, hösten känns mer och mer definitiv, och, ärligt talat, man är en aning bakfull, tja, då finns det få grejor som kan vara bättre en hel dag i soffan framför Solheim Cup. En hel dag!

Vi hade inofficiell avslutningsfest igår i Björkis, och om jag inte missminner mig tror jag att klockan var närmare tre innan jag var i säng. På något sätt lyckades jag dock med konststycket att ta mig upp i morse för att följa de sista hålen av gårdagens uppskjutna bästbollar, och i skrivande stund har dagens singelmatcher precis kommit igång.

Såna här söndagar, där dåligt väder verkligen legitimerar en hel dags seriöst soffliggande, kan jag rätt ofta komma på mig själv att innerst inne gå och längta efter. Och ibland slår ju drömmar faktiskt in.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ocks� haft en lat dag idag (h�r har det dock inte regnar s� v�rst mycket, men....) Var v�ldigt snabb p� att tacka ja till h�mtpizza hos lars brorsa...ska nu avrunda kv�llen med tv och godis....h�rligt!! /alan

Anonym sa...

Låter som dagen jag hoppas att jag kommer att få imorgon...fast utan golf.
Puss på dig från Lulä
//Webnätsurfarn och Facebook-killen Johan