30 oktober 2006

Den om japanen...

Apropå japaner, jag har ju glömt att berätta om när min far och hans hund, Tiger, kom förbi och hälsade på, och vi stod ute på verandan och pratade. Tiger satt fastbunden vid verandaräcket, och då går en japan förbi. Tiger blir som alltid jätteglad och går fram för att hälsa, och japanen börjar klappa honom och prata med honom. På japanska. Jag har aldrig sett Tiger så frågande ut nån gång. Han tittade förvånat på oss, och jag lovar att han undrade: "Vad i helvete svamlar den här snubben om?". Som sagt, japaner är grymma.

(Tack till Soffan för hennes grammatiska expertis och hjälp.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hallå? har du snöat in nu? jag tycker att det här med att bo i abisko verkar farligt.

Soffan sa...

Allvarligt Nille... Har japanerna ätit upp dig nu? Vors jääär du???