2 november 2006

Oroliga fans

Ewa said...
hallå? har du snöat in nu? jag tycker att det här med att bo i abisko verkar farligt.

11/01/2006 4:54 PM

Soffan said...
Allvarligt Nille... Har japanerna ätit upp dig nu? Vors jääär du???

11/01/2006 9:56 PM

Nä, ni kan ta det lugnt. Jag är fortfarande med er. Jag har bara haft lite mycket att göra de senaste dagarna, eller, tja, så mycket man nu kan ha att göra när man är ledig, eller typ arbetslös.

Jag var i alla fall inne i Kiruna mellan tisdag och onsdag och - trumvirvel - övningskörde på körskolan! Det ni! Nu är det grejor på gång. Nu är det bara en tidsfråga innan ni ser mig dra raggen på Sundsgatan i Land Rovern. När jag väl åkte in till Kiruna körde jag fyra lektioner på två dagar, och sov över hos min av-och-till-sambo Marie. Jag tror inte att jag har nämnt henne här tidigare, och därmed inte heller hennes nya bebis, Chalmo - en nio veckor gammal finsk lapphund. Som ni säkert förstår är han rätt peppad, och diggade skarpt att jag sov på en madrass på golvet. Vid åttasnåret körde vi i gång nån typ av fribrottning på vardagsrumsgolvet. Skönt att komma i gång redan från morgonen.

Jag kan ju redan nu också nämna att jag faktiskt ska jobba - hör och häpna - imorgon och eventuellt ikväll. Det beror lite grann på om folket som är på väg hit upp för att åka på späckhuggarsafari i Narvik tar sig hit eller ej. Just nu sitter de fast i Stockholm på grund av snön. Hur som helst, om jag inte skriver nåt mer de närmaste dagarna behöver ni inte oroa er. Jag är vid liv, har hälsan i behåll, och behöver inte värja mig mot varken snöstorm eller japaner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad är det som händer? Har du trillat och slagit dig i huvudet?

Anonym sa...

Det var ju för väl att du var i en hel del och inte i flera olika delar och låg blödandes ute i havskogen.