19 november 2006

Nyinflyttad

För nån månad sen köpte vi en "resväska" till Sushi på ÖB i Kiruna, som vi ställde ute på verandan. Det för att han skulle ha nåt att krypa in i om han skulle vara ute när det är kallt, och slippa ligga under verandan eller utanför ytterdörren.

Om jag var katt skulle jag tycka att den där väskan var grym, med en stor skön filt i den. Men inte Sushi. Han har vägrat att gå in i den, och istället legat precis bredvid på en kall och snöig veranda. Till idag. Då plötsligt låg han i den, och ville inte komma in. Fråga mig inte varför just idag, för det är inte speciellt kallt eller snöigt ute, men han insåg väl idag att vi inte kommer att köpa nån lyxigare crib åt honom och att han gott får nöja sig med sin överskottslya.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Katter är cp.

Soffan sa...

Katter är som jag ibland känner mig; som en riktig jäkla häxa. Sweet.