23 november 2006

Åre - ankomsten

Efter att ha klivit upp 03.50 kom vi (jag och min kollega Göran) idag fram till Fjällgården i Åre vid lunch, ett Fjällgården som var... stängt. De öppnar tydligen imorgon först. Som tur är var dock den med all rätt frågande personalen på plats, och vi fick ett rum. Middag ikväll och frukost imorgon bitti får vi försöka leva utan, men vadå, vi har ju hela Åre bokstavligt talat nedanför våra fötter så det vore väl fasen om vi inte skulle kunna hitta nåt att äta.

Frågan är bara vad vår chef har fått för sig? Jag menar, tänk om vi hade kommit med tåget istället, ikväll nån gång, med en jäkla massa packning släpandes uppför backen till hotellet och upptäckt att det var låst? Herregud... Det hade kunnat bli en bra början på den här utbildningen. Spendera första natten under ett Carlsberg-parasoll på den översnöade after ski-verandan.

UPPDATERING: Nu har det visat sig att det nog inte var vår chef som hade strulat, utan SLAO-snubben som hade skickat ut informationen till Björkliden. En stor del av kursens övriga deltagare dök nämligen också upp idag till hotellpersonalens stora glädje. De ska dock ha en eloge för hur de har löst allt för oss. Jag menar, varför tror ni att jag ligger i sängen just nu och skriver det här, trådlöst uppkopplad, kostnadsfritt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Är du förvånad Niklas? Nu vet jag inte vilken chef du syftar på, men det känns som sann Björkisanda...;) Bäst att vara förberedd på allt, man ska aldrig sluta förvånas! Hoppas ni får det bra, lär vara en grym utbildning!