22 november 2006

Åre

Imorgon bitti, okristligt tidigt, åker jag in till Kiruna för att ta flyget till Åre och den två veckor långa skidpatrullutbildningen. Givetvis har jag inte börjat packa och så än, men det blir nog inga problem även om det kommer att bli en hel del prylar.

Jag menar, det är ju inte sådär jätteofta man åker iväg i två veckor utan att det är till nåt varmare ställe där det egentligen räcker att packa en Ica-kasse med pass, VISA-kort, tandborste, en trave pocketar, och sin iPod. I alla fall inte jag. Nä, nu ska man släpa omkring på skidor och pjäxor och sånt tjafs, och dessutom se till att man har underkläder och strumpor så att man klarar sig i fjorton dagar. Just nu känns det lite jobbigt, men när man väl är på plats kommer det säkert att kännas helt okej.

Vad som också känns lite märkligt är ju att man ska bo på hotell med allt vad det innebär, både positivt och negativt, under en så pass lång tid. Visst, ännu ett bortskämt, västerländskt lyxproblem, men jag kan inte hjälpa att fundera lite på det. Kommer man att ledsna på hotellfrukosten efter första veckan? Tänk om rummet är lite tacky och man inte alls kommer att känna sig hemma där? Och när/om man har kollat igenom alla filmer och tv-serier på datorn, tänk om de då inte har nåt schysst tv-kanalutbud? Hur hanterar man såna situationer?

Äh, det kommer säkert att bli bra. Blir det inte det finns ju alltid Dippan. Hur som helst ska jag göra mitt bästa för att uppdatera bloggen så ofta jag kan/hinner. Vem vet, mellan allt som har med underbensfrakturer, snölager, och tranceivrar att göra kanske jag inte får nån tid över? Eller så ödslar jag bort den tillsammans med TT och några drinkar i baren.

Inga kommentarer: