17 november 2006

Vill inte ha

En liten grej bara. Jag har serverat gäster som har varit dödligt allergiska mot olika rätter och ingredienser, som inte har ätit vissa rätter på grund av religiösa och ideologiska skäl, och som ännu inte har lärt sig att äta viss mat (det vill säga barn). Det köper jag, alltihop. Men, jag kommer aldrig att kunna acceptera och respektera vuxna människor som ber om annan mat för att de inte "tycker om" exempelvis ren. Till dem vill jag bara säga: "Du, det är bara att äta och hålla käften. Du har beställt en fast meny, och om du inte tycker om maten, too bad, det är allt du får. Det finns chips att köpa i receptionen, och bark på träden runt hotellet. Duger inte det är det bara att svälta ihjäl". Men, det säger jag aldrig, utan pinnar istället ut i köket och ber kockarna fixa nåt annat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja man blir ju helt jävla matt i huvudet. Jag minns när jag jobbade på Lidingö och vi hade lax en kväll och några från ett företag ville absolut INTE ha fisk så vi köpte in kött åt dem istället. De fick sin mat men när de andra middagsgästerna kom och fick lax blev köttgästerna skitsura. Vi hade ju inte sagt att det var lax, det ville de hellre ha än den här filén. "För lax är ju ingen äcklig fisk". AAAAAHHHHH! De fick äta sitt jävla kött och jag fick hjärnblödning.

Anonym sa...

Hallå där borta i Abisko. Håller ni er på banan eller har ni blåst bort? Kiruna funkar fint, skottat in mig i min lägenhet då det blåst o snöat massa här idag:)
Hoppas att jag och Marie kan roadtrippa upp till er härframöver. Tills dess, kolla in den här länken, jag skrattade så jag höll på att storkna:

http://www.youtube.com/watch?v=fR1ynQ9etck

kram till er båda!