22 januari 2007

Att-göra-lista

Ja, då var det måndag morgon igen, och som ni vet är det ju en lite speciell vecka som ligger framför mig. Förutom att jag måste försöka insupa så mycket slackeratmosfär jag bara kan innan jag är tillbaka i verkligheten igen så har jag lite mer konkreta projekt att dessutom ta tag i:

  • Först och främst måste jag vända på dygnet. Det är absolut inte så att jag sover hela dagarna här uppe, men det är en jäkla skillnad att gå upp klockan sju istället för nio.
  • Jag måste även verkligen gå igenom den teoretiska biten av skidpatrullutbildningen en gång till innan jag börjar jobba. Det var ju mer än en månad sen jag kom hem från Åre, och vissa delar av utbildningen har på nåt vis blivit lite mer diffusa.
  • Sen har vi ett problem som bokstavligt talat kommer att kräva blod, svett och tårar att övervinna. Mina nya pjäxor. De ska "gås" in. Till alla er som kanske inte använder pjäxor sådär hemskt ofta så kan jag meddela att pjäxorna ni fick dra på er när ni skulle ut på Vallsberget alltid var för stora. Det är dock inget att skämmas för, jag skulle tro att sju av tio skidåkare här i landet har för stora pjäxor. Enkelt förklarat så ska pjäxorna ta förbannat ont att ha på sig den första tiden när de är nya för att sen gå ut och bli helt perfekta. Har man dessutom pjäxor på sig säg fem dagar i veckan under några månaders tid vill fötternas muskler till att typ dö, och då får man mindre fötter och skönare pjäxor. Har man dock som jag både breda och höga fötter är den där första tiden den i särklass mest ångestfyllda under en vintersäsong. Vem är det egentligen som har sagt att det alltid är så skönt och stärkande i fjällen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är min pappa som säger det. Det ska även helst vara minus 35. De dagarna säger han BARA "hä jär schönt" och "hä jär friskt".

Anonym sa...

Vem minns inte hur det var att gå in sina första doc martens? Eller ångesten inför att gå in andra paret när man mindes hur jävla ont det första paret gjorde?