25 januari 2007

Blåsväder

Jag vet inte om ni har kollat några väderprognoser för dagen, men jag kan i alla fall bekräfta alla meteorologers prognoser om att fjällen skulle drabbas av hårda vindar idag. Det blåser som satan, men ändå inte lika farligt som för nån månad sen då vi på fullaste allvar trodde att stugan skulle kollapsa. Varken jag, Erica, eller Sushi kunde sova den natten, och riktigt så illa har det inte blivit än.

Själv måste jag dock säga att jag verkligen gillar när det stormar ute, speciellt när jag inte har något ärende eller behov av att gå ut. Det rättfärdigar på något vis att man är inne, och kan också öka välbehaget av varenda tänkbar inomhusaktivitet ett snäpp. Jag menar, sitta och blogga med en stor kopp nybryggt kaffe, eller sitta och blogga med en stor kopp nybryggt kaffe medan det blåser 23 sekundmeter och är -17'C ute? Ni förstår var jag försöker komma, va?

UPPDATERING: Jag vill bara göra ett tillägg. Det där med 23 sekundmeter och -17'C var bara siffror tagna ur luften för nu är det plötsligt helt vindstilla, ett stilla snöfall, och nollgradigt här. Till och med Sushi tycker att vädret är helt okej för att vara ute i.

UPPDATERING 2: Och nu blåser det som aldrig förr igen. Nu är Sushi inte lika entusiastisk längre. Han verkar snarare livrädd varje gång det knakar till i stugan. Jag försöker förklara för honom att det inte är nån som försöker döda honom, men han verkar ytterst skeptisk. Det kan inte vara lätt att vara katt och drabbas av paranoia.

3 kommentarer:

Soffan sa...

Jag vill då inte att ni går och blåser bort! Ni är så gulliga och därför vill jag gärna ha er kvar... Kram på er allihopa!

Anonym sa...

Jag skrattar gott åt din blogg, du skriver bra! Hoppas vädret lugnar ner sig tills ni öppnar, så ingen blåser iväg på fjället.

Niklas sa...

soffan: Nä, vi aktar oss bäst vi kan. Det är bara Erica som är tvungen att ta sig an vädergudarna hela vägen till turiststationen, och Sushi som kan vara en riktig adrenalinjunkie ibland.

emma: Man tackar! Jag måste dock erkänna att allt är plagierat.