19 februari 2007

Äntligen helg igen

Måndag morgon igen. Risken finns väl att många av er har angst inför ännu en ny arbetsvecka, och om så är fallet lider jag verkligen med er. Själv måste jag dock erkänna att jag verkligen njuter då jag har "lördag" idag. Vi säsongare här uppe har ju lite weird veckorytm, vilket jag skrev om här.

Erica kom tillbaka igår efter en vecka på resande fot där hon faktiskt lyckats med bedriften att pricka in vistelser i Stockholm och Lund, men även i både Danmark och Norge. Ni vet, är man påläggskalv inom STF är det mycket konferenser och nätverkande. Idag är hon dock tillbaka på turiststationen så nu är det bara jag och Sushi hemma, precis som back in the day. Han ligger i skrivande stund förmodligen uppe på sin nya favoritspot, ovanpå mina underkläder i min garderob, medan jag sitter framför datorn med en latte, storlek supersize. Min kära espressomaskin har efter några månader i en kartong hemma hos min gode vän Andreas i Stockholm äntligen hittat upp till norrland igen, och jag tror att jag talar för alla här i hushållet när jag säger att det är en återkomst som är väldigt efterlängtad. Faktiskt nästan till samma grad som när Sandwich Pepparkaka dyker upp lagom till jul varje år.

Utanför den IT-, teknik-, och koffeinindränkta miljö som jag sitter i är det ännu en makalöst vacker vinterdag med strålande sol - och 300 miljarder grader kallt. De senaste veckorna har det över lag faktiskt varit riktigt kallt här uppe, och efter att mer eller mindre frivilligt ha spenderat ett flertal av dessa ute på fjället kände jag idag för en heldag inomhus med allt vad det kan innebära - ny musik, olästa tidningar, rykande färska tv-avsnitt, och den redan nämnda latten som en oumbärlig sidekick.

1 kommentar:

Soffan sa...

Skönt att höra att ni lever och mår!
Å vad det är vackert där uppe! Å vad jag vill komma och hälsa på! Å vad jag måste spara pengar!