4 juni 2007

Back to basics


Ni får ursäkta mig om jag för ett ögonblick blir en aning cheesy, men att komma hem till Abisko ikväll var faktiskt något av en upplevelse. Det är ju faktiskt bara två veckor sen vi åkte härifrån, men då var det fortfarande vinter, i alla fall teoretiskt. Vintersäsongen var just slut, snön låg fortfarande kvar i relativt stora mängder, och vi hade stått på skidor bara några dagar innan vi begav oss söderut.

Idag när vi rullade in i Abisko hade björkarna så smått börjat slå ut, snön hade smält bort förutom uppe på fjällen där den fortfarande ligger kvar, och över hela kalaset sken den magiska midnattssolen från en nästan klarblå himmel. När jag sen öppnade dörren till stugan, iklädd t-shirt, shorts, och solglasögon möttes vi av all vår skidutrustning, vinterkläder, och en - förlåt - övervintrad känsla av skidsäsong som vi lämnade bakom oss någonstans i Töretrakten för redan fjorton dagar sen. Men, den lär nog dock försvinna med uppackningen och den i skrivande stund inplanerade vårstädningen som jag tänkte ta tag i imorgon bitti när Erica går till jobbet. Eller, kanske inte precis när hon går till jobbet. Jag har ju ändå "semester" en vecka till...

Inga kommentarer: