12 juni 2007

En avslutande kommentar


Jag trodde att jag hade sagt allt, men jag är bara tvungen att nämna en sak till. I det monumentala, men i media ack så missförstådda, sista avsnittet av The Sopranos är den redan klassiska sista scenen ett sista ypperligt bevis på en av seriens största styrkor, nämligen musiken.

Ni som ännu inte sett avsnittet kommer att förstå vad jag menar när ni ser det, mer vill jag inte säga. Men jag måste bara ge er den sista låten från den sista scenen ur det sista avsnittet, Journeys "Don't Stop Believin'" från 1981.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*haha* Kul, jag har faktiskt också börjat lyssna på låten utan att ha sett programmet, bara för att den är så grymt skön! Tipsar dig om The Outfield - Your Love. Lite samma stuk...80-tals beatet!

Niklas sa...

Emma: Du skulle bara veta hur perfekt den är för den där scenen. Första textraden, "Just a small town girl/livin in a lonely world", som precis kickar igång när Carmela kommer in genom dörren... Jag får gåshud när jag tänker på det.