17 augusti 2007

På väg


Det känns som om jag har nämnt det här förut, men jag är inte riktigt säker. Whatever. Jag gillar i alla fall verkligen att befinna mig på flygplatser. Det kanske är svårt att tro efter mitt hatinlägg här efter att vi kommit hem från NYC, men det är bara SAS jag hatar över allt annat här i världen, inte flygplatserna i sig.

Jag gillar vibben av att människor är på väg nånstans, att de gör nånting. De reser till nåt, flyr från nåt, söker efter nåt, glömmer nåt. I skrivande stund sitter jag på ett av alla Arlandas caféer, trådlöst uppkopplad. Erica är inne i city på ett möte, medan jag dricker kaffe, skriver det här inlägget, lyssnar på musik, och laddar ner en film. Runt omkring mig gör många förmodligen exakt samma sak, medan andra oroar sig för förseningar, letar boardingpass, och bokar om anslutningsflyg. Andra läser pocketar, försöker hålla reda på ungarna, och sitter i telefonmöten.

I love it.

Inga kommentarer: