18 januari 2007

Mitt liv med Google

Jag älskar Google! Google är fasen det bästa som har hänt mänskligheten sen bröd kom skivat. Och nu pratar jag inte bara om Google som den överlägset bästa sökmotorn på internet, utan även om alla andra program och funktioner som de erbjuder.

Först och främst, Gmail. Idag finns det ingen vettig förklaring eller ursäkt för nån relativt flitig mailskrivare att använda nån annan form av mail-program än Gmail. Och jag är ledsen att säga det, men Hotmail, Yahoo, och alla andra former av gratisprogram är idag så långt efter Googles geniala motsvarighet att det är en direkt skam att inte ha bytt än. Säg bara till så skickar jag en inbjudan till er på en gång så slipper ni skämmas mer.

Sen har vi Google Reader. Jag har inte varit in på nån av era bloggar sen gud vet när om det inte varit för att lämna en kommentar. Nej, jag läser alla era nya inlägg, samlade på ett och samma ställe, direkt jag kopplar upp mig utan att ens behöva tänka på att skriva en enda bokstav i adressfältet. För att inte tala om alla nyheter. Lägg bara till alla era favoritsidor och bloggar och ni slipper att surfa runt som tokar varje dag för att inte missa nåt. Hur smidigt som helst.

Jag antar att ingen av er har missat Google Earth, Google Maps, eller Google Video? Om så är fallet, kolla upp dem. Övriga kommentarer är överflödiga.

Sen har vi alla andra program som Google erbjuder som jag inte riktigt är i behov av, men utan tvekan skulle välja i första hand den dag jag behövde dem. Jag pratar om Google Calendar, Google Docs and Spreadsheets, och Google Talk. Kolla in dem också om ni behöver en smidig kalender, ett webbaserat dokumentprogram, och en ny IM-klient.

Och just det ja, givetvis är allt gratis.

Inga kommentarer: