29 maj 2007

NYC - Part 2

Ja, då kan vi bocka av ytterligare några punkter i vår resplan, bland annat Empire State Building (efter bara en 30 minuters köande fick vi en grym view härom kvällen), Central Park (jag förstår inte varför det inte är skyltat inne i parken, jag menar, den är ju rätt stor ändå och kartorna är ju inte direkt laserkorrekta), och Apple Store och Tiffany's på 5th Avenue (det tillhör banne mig allmänbildningen i vårt konsumtionssamhälle att ha varit där).

Nu är det bara några stora (Museum of Modern Art) och små (Magnolia Bakery) grejor kvar att kolla upp innan vi drar hem igen på torsdag. Jag läste förresten nyss att SAS strejk var över så det borde ju förhoppningsvis innebära att vi också tar oss från Arlanda när vi väl kommit dit. Men det lär vi ju märka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj , vad jag är avis! Skulle också vilja vara där ni är! Ni låter verkligen effektiva men samtidigt ha tid att njuta, eftersom jag tycker att Erica är lik Carrie så ser jag er framför mig med varsin Cosmopolitan! Ska bli spännande att höra när ni kommer tillbaka! Kram Jenny